Na stránce se pracuje. Děkujeme za trpělivost.
Jak volat hasiče a zásahovou službu
Při volání na tísňovou linku buďte struční, ale věcní a informujte:
- Co se stalo a jakého rozsahu událost je (popis události, co je ohroženo nebo zasaženo, jaký je počet postižených)
- Kde přesně se událost stala (např. adresa – okres, obec, ulice, číslo popisné nebo orientační, nebo číslo silnice, kilometr, směr jízdy, případně bližší určení ve volném terénu)
- Své jméno a číslo telefonu, ze kterého voláte a místo odkud voláte
- Dále odpovídejte na další dotazy operátora tísňové linky
- Po ukončení hovoru může být uskutečněn zpětný hovor pro ověření události nebo zpřesnění některých údajů, např. příjezdové trasy
Důležitá telefonní čísla
Jednotné tísňové číslo | 112 |
Hasiči | 150 |
Městská policie | 156 |
Policie ČR | 158 |
Záchranná služba | 155 |
Elektřina - pohotovost | 840 85 08 60 |
Plyn - pohotovost | 1239 |
Voda - pohotovost | 581 20 20 94 |
Výtahy - pohotovost | 581 21 96 29 |
Linka důvěry pro DOSPĚLÉ | 585 41 77 77 |
Linka důvěry pro DĚTI | 585 41 46 00 |
Bílý kruh bezpečí | 585 42 38 57 |
Zlatá linka seniory | 800 20 00 07 |
Domácí násilí | 251 51 13 13 |
Poradna (alkohol a drogy) | 588 44 46 18 |